SWKOTOR.TK Credits Odkazy Downloady Wallpapery Galerie Informace Diskuze Novinky Úvodní stránka

Příběh – u RPG to nejdůležitější

Asi 5 let po událostech z prvního dílu jsou Jediové skoro vyhlazeni, jelikož je Sithové pronásledují a likvidují. V galaxii již není nikde bezpečno, protože Republika už nemá sílu ochránit své světy. A v tuto chvíli speciálně vycvičení vrazi Sithů hledají toho, o kom si myslí, že je poslední z rytířů Jedi a že on je klíč k osudu galaxie – vás. Vy tedy budete muset čelit těmto vrahům a sami se také rozhodnout, jestli zůstanete věrni světlé straně nebo podlehnete temné straně síly. Autoři také říkají, že se v průběhu hry objeví také otázky na události z prvního dílu a vy si tedy budete moci hru trochu přizpůsobit tomu, jestli jste první díl hráli za temnou stranu nebo světlou. Samozřejmě pokud jste první díl nehráli, bude možnost otázky přeskočit nebo na ně odpovědět tak, jak byste chtěli aby to bylo. Není ještě jisté, jaký to bude mít efekt na hlavní příběh, ale podle rozhovoru s autory na tom bude záviset hlavně začátek příběhu, kde si tím vlastně uděláte svojí historii a potom se podle ní bude příběh vyvíjet.


Váš charakter

Příběh prvního KotORu se točil okolo rytíře jménem Revan, který neuposlechl příkaz rady a vydal se ještě s několika dalšími rytíři do války s Mandaloriany. Vy jste jeden z těch, kteří se nechali zlákat a proti vůli Rady jste šli s ním do války. Po válce jste ale přišli o většinu svého citu pro Sílu a nakonec jste byly pro své činy vyhoštěni na Vnější pás. Na začátku hry se tedy vracíte zpátky do vnitřních světů republiky.

Při tvorbě postavy si, podobně jako v prvním díle, budete moci vybrat svoje pohlaví, jednu ze tříd Jedi, váš vzhled a jméno. Dále si také budete moci upravit svoje základní vlastnosti (síla, obratnost…), skilly (např. opravování, používání počítačů…) a také Featy. Třídy Jedi budou na začátku pravděpodobně stejné jako v prvním díle, tedy Jedi Guardian, Jedi Sentinel a Jedi Consular. V průběhu hry ale bude k dispozici ještě 6 dalších, 3 pro temnou stranu (Sith Lord, Sith Marauder a Sith Assasin) a 3 pro světlou stranu (Jedi Master, Jedi Watchman a Jedi Weaponmaster). A také jedna důležitá informace, omezení max. levelu zde stále ještě bude, ale už se půjde dostat na vyšší úroveň než pouze 20. úroveň!!!


Nové Síly a Featy

Ve hře by mělo být celkem asi 60 nových Sil a Featů. O Featech není nic známo (pouze to, že přibude několik Featů na vylepšení schopností se střelnými zbraněmi), ale několik Sil již bylo popsáno. První z nich je Sight.Ta umožňuje vidět přesvědčení lidí, čili zlé charaktery se zbarví červeně, neutrální budou šedé a hodné charaktery budou modré. Tato síla zároveň umožňuje vidět skrz zdi. Dále např. Confusion, která dokáže nepřítele obrátit proti jeho vlastním lidem, Scream, která ničí všechny nepřátelé okolo charakteru a její síla ubývá s rostoucí vzdáleností nepřítele. A poslední ze známých Sil je Fury, umožňující zesílit útok. Ale není jen tak jednoduchá, čím větší zranění totiž nepříteli způsobíte, tím větší bude váš bonus k útokům (ano, je to temná Síla…). Pro ještě lepší dojem je celá obrazovka, pokud používáte tuto sílu, načervenalá.


Nové lokace a charaktery

V celé hře bude 6 nebo 7 planet, ale podle autorů se jejich počet ještě může změnit (doufejme, že k lepšímu…). Začínat pravděpodobně budete na lodi Republiky, jako v prvním díle, ale to bude jen krátká pasáž. Pak už se vše bude odehrávat v těžařské kolonii Peragus, která je umístěna v poli asteroidů. Zde pravděpodobně potkáte Miru, vaši první společnici (její popis najdete na těchto stránkách). Jak budete přesně postupovat autoři neuvádějí, ale pár planet a charakterů už také uveřejnily. Z planet je to třeba Telos, který byl před asi 8 lety vybombardován Sithy a nyní už se začíná zotavovat . Je to deštivá, travnatá planeta, na které si užijete pěkných efektů počasí. Dále je to třeba planeta Onderon (je na ní město Iziz, které trochu připomíná Taris z prvního dílu, čili hodně mrakodrapů a málo přírody) a její měsíc, nicméně skoro stejně velký, Dxun (na ní je převážně džungle se starými chrámy a také mnoho vraků a těl z dob Mandalorianských válek). Také se pravděpodobně vrátíme na Dantooine, který se ale od prvního dílu dost změnil. Byl vybombardován Sithy a tak už to nebude žádná krásná travnatá planeta s množstvím zvířat, ale bude to pustina a hrobka milionů lidí… O charakterech je zatím známo jen to, že jich celkem bude asi 10 a že se k vám nepřidají všichni, ale jen ti, kteří mají stejné názory na věc, tedy jsou buďto zlý, nebo hodní. A zlá postava s k hodné asi jen těžko přidá… Nicméně je zde jedna změna, a to ta, že vaše rozhodnutí jít temnou nebo světlou stranou již neovlivní jenom vás, ale i charaktery, které jsou s vámi. Tedy pokud budete dlouho hrát za světlou stranu, vaši přátelé se taky budou přiklánět ke světlu a pokud najednou upadnete k temné straně, upadnou k ní i ostatní. Další postavy, které se k vám pravděpodobně přidají jsou Atton Rand, starší rytířka Jedi Kreia, z prvního dílu známy T3-M4 a možná také samotný Revan, jehož historie bude záviset právě na tom, jak rozhodnete že se věci staly.


Bojový systém a předměty

Bojový systém zůstane nezměněn od prvního dílu, čili bude probíhat v real time, ale budete si ho moci kdykoliv zapuzovat a rozdělit svým postavám rozkazy. Dále autoři zapracovali na tom, aby i střelné zbraně byly schopny konkurovat světelným mečům. Přidali nové Featy na střelné zbraně a také samotné zbraně hodně zesílili. Dále byly provedeny úpravy ve vylepšování zbraní. Nyní máte možností na upravení zbraně daleko víc, ale jejich množství a kvalita provedené práce bude záviset na vašich skillech v oblasti Security a Repair. Takže už Security nebude tak zbytečný skill a také bude mnoho kombinací na vylepšení zbraní.


Minihry a hádanky

Autoři zapracovali na vylepšení všech původních miniher (karetní hra Pazzak, závody na speedrech a obrana Ebon Hawku před stíhačkami) a přidali další logické hádanky (jako vyšetřování vražd apod.), ale slibují, že žádná z nich nebude povinná, i když se vnich budou dát získat unikátní předměty. Takže pokud se někomu nebude chtít pomáhat např. s nějakým vyšetřováním, bude mít možnost odmítnout a bez problémů pokračovat v hlavním příběhu.


Grafika a ozvučení

Engine zůstane nezměněn od prvního dílu, ale bude trochu optimalizován a obohacen o nové efekty (např. počasí, den a noc, nové efekty zbraní). I tak ale vše vypadá velice pěkně, což můžete sami posoudit podle obrázků ze hry. Také již bude schopen zobrazovat větší plochy, takže bude daleko méně loadovacích zón. Namluvení postav jsem neměl možnost slyšet, ale jestli bude jen trochu podobný tomu z prvnímu dílu, tak bude všechno naprosto v pořádku. To samé se týká hudby, která by měla být v podobném stylu jako v prvním díle, kde byla hudba naprosto perfektní.


Závěr

I když ve hře nebude až zase tolik změn od prvního dílu, takže žádnou originalitu nelze očekávat, stále vypadá vše velice pěkně a pokud se autorům podaří splnit to, co slibují, budeme mít aspekt na hru roku 2005 (i když bude těžká konkurence). Hra by se měla na PC objevit asi v únoru roku 2005.

 

T-Opel